להתחברות

שחרור קצב | מקורות

מני מזוז: קצב התנהג כעבריין מין סדרתי

בעקבות הביקורת הנוקבת על עסקת הטיעון שנחתמה עם הנשיא משה קצב, אמר היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בראיון ל"פגוש את העיתונות" בערוץ 2 כי "ידענו שיש לנו תיק בעייתי ושנצטרך לקבל החלטה קשה אם נצטרך ללכת על תיק אונס בסביבה של חוסר ודאות".

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, מתייצב הערב (שבת) להגנת הסדר הטיעון שנחתם עם הנשיא משה קצב. בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2, אמר: "פגשנו נשיא והתברר שיש לנו אדם שלאורך שנים התנהג כעבריין מין סדרתי. הקושי הגדול שרוב העבירות התיישנו". מזוז סיפר שהתנהלה מערכת יחסים בין א', עובדת בית הנשיא, לבין הנשיא קצב, שכללה כנראה יחסי מין.

לך ברור כיועץ המשפטי שהנשיא ביצע עבירות מין במשך שנים?

"נכון. ופה יש להדגיש את ההבחנה בין אמת משפטית למציאות אובייקטיבית. האמת המשפטית היא הרבה יותר מוגבלת. והדוגמה הקלאסית היא התיישנות". מזוז גם הבהיר שקצב שיקר: "אם היה לנו דבר אחד ברור בתיק זה שהגירסה של נשיא המדינה לפיה לא היה לו שום קשר עם המתלוננות היא גירסה לא נכונה".

 

"אלמלא היתה עיסקת טיעון יש סבירות גבוהה שהיה מוגש כתב אישום על אונס, ויחד עם זאת – זה כתב אישום שהיה בו סיכון לא מבוטל", אמר מזוז, שסיפר על הקשיים: "על אף אחת מהגרסאות האלה לא הצלחנו לבסס תשתית ראיתית המצדיקה כתב אישום. ולכן החלטנו לסגור את התיק הזה. מלכתחילה היה ברור שיש קשיים ראייתיים גם עם א' הראשונה. אנחנו חושבים שהיא עדה אמינה. בתהליך של הטיפול הגיעו ראיות חדשות לגבי א' השנייה, חלקן ראיות לא קלות משקל".

 

לכתבה המלאה באתר ynet>

מקורות אחרונים

Avatar

חטאת נשיא

ספר ויקרא, פרק ד'